• برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 354اخبار امروز : 0
2
رییس شورای اسلامی خراسان رضوی:

حضور حداکثری مردم خراسان رضوی در شعب اخذ رای منجر به ناکامی دشمن شد

  • کد خبر : 5588
  • 12 اسفند 1402 - 9:29
حضور حداکثری مردم خراسان رضوی در شعب اخذ رای منجر به ناکامی دشمن شد
رییس شورای اسلامی خراسان رضوی گفت: حضور حداکثری مردم در شعب اخذ رای علی رغم شرایط آب و هوایی استان و وجود برف و یخبندان که تردد را با مشکل رو به رو کرده بود، منجر به شکست و ناکامی دشمن شد.

موسی الرضا حاجی بگلو جمعه شب در حاشیه شرکت در انتخابات ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان و دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در یکی از شعب اخذ رأی استان خراسان رضوی در مشهد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خوشبختانه مردم خراسان رضوی از همان ساعات ابتدایی برگزاری انتخاب، با حضور گسترده در شعب اخذ رای حماسه ماندگاری خلق کردند.

 

وی ادامه داد: مردم با حضور خود در این دور از انتخابات شرایط را به گونه‌ای رقم زدند که دشمنان اسلام، نظام، انقلاب و ایران ناکام بمانند و این حضور حداکثری آنان خاری در چشم دشمنان باشد.

 

نایب رییس شورای عالی استان‌های کشور بیان کرد: همانگونه که در ۲۲ بهمن امسال تصور و نگاه دشمنان داخلی و خارجی این بود که مردم در راهپیمایی حضور پیدا نمی‌کنند اما شاهد حضور حداکثری مردم در این روز و برگزاری جشن چهل و پنجمین سال پیروزی انقلاب بودیم، امروز نیز آنان با مشارکت حداکثری در انتخابات بار دیگر مشت محکمی بر دهان استکبار کوبیدند.

 

حاجی بگلو به نقش بنیاد شهری شهرداری مشهد در حوزه انتخابات و مشارکت حداکثری اشاره کرد و افزود: ۱۳ منطقه شهری علاوه بر انجام وظایف روزمره خود، از زمان آغاز انتخابات تاکنون پای کار مشارکت حداکثری در انتخابات هستند و این حضور همچنان ادامه دارد.

 

وی ادامه داد: همچنین برخی از شهرداری ها در سراسر استان نیز تمام امکانات خود را چه به لحاظ نیروی انسانی و چه به لحاظ امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به ستاد انتخابات اختصاص داده‌اند.

 

عضو هیات رییسه و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، مدیریت های شهری، شهرداران، دهیاران، دستگاه های نظامی و امنیتی و تمامی دست اندر کارانی که به عنوان سفیران انتخابات طی یک سال اخیر در امر فراهم کردن شرایط حضور حداکثری مردم در انتخابات پای کار بودند، تشکر و قدردانی می کنیم.

 

حاجی بگلو افزود: این افراد علاوه بر این که نقش به سزایی در زمینه‌سازی مشارکت حداکثری مردم ایفا کردند، امروز نیز در برگزاری انتخابات به نحو احسن پای کار بودند و شرایط برگزاری انتخابات ایمن و راحتی را برای مردم رقم زدند.

 

وی ادامه داد: امید است که با انتخاب نمایندگان اصلح اتفاقات بسیار خوبی برای مردم و کشور رقم بخورد و شاهد موفقیت ها و پیشرفت های روز افزون در ایران باشیم.

 

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای گزینش ۲۴ نماینده خراسان رضوی در مجالس مزبور، همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح در این استان آغاز شد.

 

چهار میلیون و ۷۵۰ هزار نفر در خراسان رضوی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۲۵۰ هزار نفر رای اولی اند و برای نخستین بار در صحنه انتخابات و مشارکت سیاسی حضور یافتند.

 

خراسان رضوی ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۶ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد که برای مجلس شورای اسلامی ۸۱۵ نفر و برای مجلس خبرگان رهبری هشت نامزد در عرصه رقابت حضور دارند.

 

همچنین این استان دارای چهار هزار و ۶۲۷ شعبه اخذ رای است و در مجموع ۸۰ هزار نفر مدیریت و نظارت بر این انتخابات در این شعب را برعهده دارند.

لینک کوتاه : https://shorarazavi.ir/?p=5588

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.