• برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
کل اخبار 357اخبار امروز : 0
1

همایش روز ملی شوراها با حضور 2000 نفر برگزار شد

  • کد خبر : 5679
  • 16 اردیبهشت 1403 - 11:18
همایش روز ملی شوراها با حضور 2000 نفر برگزار شد
همایش روز ملی شوراها با حضور آیت الله منتظری رییس شورای عالی کشور، حجت الاسلام صالحی رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری، مهندس چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران، موسی الرضا حاجی بگلو نایب رییس شورای عالی استان ها و رییس شورای اسلامی استان خراسن رضوی برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی استان خراسان رضوی شامگاه پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه همایش روز ملی شوراها با حضور آیت الله منتظری رییس شورای عالی کشور، حجت الاسلام صالحی رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری، مهندس چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران، موسی الرضا حاجی بگلو نایب رییس شورای عالی استان ها و رییس شورای اسلامی استان خراسن رضوی، شهردار مشهد مقدس، مسئولین استانی و حدود 2000 نفر از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان برگزار شد.

قانون شوراها باید اصلاح شود

در این نشست حاجی بگلو ضمن تشکر از توجه و شورا باوری مسئولین حاضر در این مراسم با تأکید بر ضرورت اصلاح قوانین شورایی کشور اظهارداشت: براساس قوانین و احکام اسلامی، قانون شوراها باید اصلاح شود. این تکلیف ما به عنوان قانون‌گذار است که شرایط را برای عمل مؤثرتر شوراها فراهم کنیم و عمل مؤثر نیز در گرو افزایش ضریب تأثیرگذاری بر دستگاه‌های مجری قانون است.

وی افزود: این نیاز مبرم نه‌ فقط در سطح نهادهای عالی در نظام شورایی بلکه حتی شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز وجود دارد تا بتوانند نمایندگی شایسته و مطلوبی از مردم داشته باشند.

 

کنش‎گری دوطرفه شوراها میان مردم و حاکمیت

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان فر،رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم بیان کرد: از روستاهای با 20 خانوار جمعیت گرفته تا کلانشهرهای چندمیلیون نفری، این شوراهای اجتماعی شهر و روستا هستد که در مقام حلقه واسطه میان حاکمیت و مردم عمل می‌کنند. بر همین اساس، از آن‌جا که تکلیف ما ناظر بر تقویت امیدواری در مردم است، شما عزیزان باید به موازات پیگیری مطالبات مردم، انعکاس‌دهنده خدمات قابل توجهی باشید که امروزه از طرف دولت درحال انجام است.

وی افزود: این یک حقیقت غیرقابل انکار است که دولت سیزدهم در عرصه اجرای قوانین، مجلس در حوزه قانون‌گذاری و قوه قضاییه در راستای رسیدگی به شکایات، تحول چشمگیر و اراده قابل توجهی از خود نشان داده‌اند و اینجاست که شوراها می‌توانند به میدان بیایند و همانطور که حرف مردم را به گوش مسئولان می‌رسانند، خدمت نظام را هم به اطلاع مردم برسانند.

 

در این مراسم از 14 شورای برتر استان در سطح روستا، بخش، شهر و شهرستان تقدیر بعمل آمد.

 

همچنین در ابتدای این مراسم و پیش از شروع همایش کارگاه آموزش مختص شوراهای اسلامی استان با موضوع قوانین شورایی و درآمدهای پایدار شهری و روستایی برگزار شد.

لینک کوتاه : https://shorarazavi.ir/?p=5679

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.