• برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
کل اخبار 357اخبار امروز : 0
4
در دوازدهمین اجلاس رسمی شورای اسلامی خراسان رضوی عنوان شد

شورای اسلامی استان پیگیر ابلاغ هرچه سریعتر طرح های تفصیلی

  • کد خبر : 5109
  • 27 اسفند 1401 - 13:16
شورای اسلامی استان پیگیر ابلاغ هرچه سریعتر طرح های تفصیلی
حاجی بگلو گفت: ابلاغ هرچه سریعتر طرح های تفصیلی میتواند از ساخت و سازهای غیرمجاز و بی نظمی شهرها جلوگیری نماید، لذا شورای اسلامی استان پیگیر ابلاغ هرچه سریعتر این طرح ها خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی استان خراسان رضوی عصر روز پنجشنبه 25 اسفندماه دوازدهمین اجلاس رسمی این شورا با حضور اعضای شورای استان برگزار گردید.

در این نشست مدیران و معاونین دو اداره کل جهاد کشاورزی استان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی نیز حضور داشتند.

موسی الرضا حاجی بگلو رییس شورای اسلامی استان ضمن عرض گرامیداشت سالروز شهادت شهید مهدی باکری که به عنوان روز شهردار در تقویم رسمی کشور نامگذاری گردیده است گفت: شهرداران و مدیران شهری در سطح استان تمام تلاش و همت خود را در جهت بهبود زندگی شهری مردم شریف استان به کار گرفته و از هیچ کوششی در این مسیر دریغ نخواهند کرد.

 

حاجی بگلو ادامه داد: اکثریت شهرداران شهرهای استان مدیرانی پاکدست و متخصص بوده و اگر در جایی تخلف یا ترک فعلی اتفاق افتاد از دستگاه های نظارتی و قضایی درخواست داریم تا با جدیت کامل به این موارد ورود نموده تا از تعرض به بیت المال جلوگیری گردد.

رییس شورای اسلامی خراسان رضوی افزود: همچنین نیز از دستگاه های نظارتی خواهشمندیم تا با سعه صدر بیشتر و بررسی موارد قابل به تجدید نظر در قوانین مرتبط باحوزه مدیریت شهری، قدرت تصمیم گیری مدیران شهری را افزایش داده تا بتوان خدمات منحصر به فردی به مردم عزیزمان ارائه نماییم.

در ادامه این جلسه محمود واحدیان معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی افزود: این استان دارای ۲ هزار و ۵۹۶ روستا است که طرح‌های هزار و ۱۱۳ روستا بدلیل کمبود اعتبارات نیازمند بازنگری بوده است.

وی ادامه داد: در سفر رییس جمهور به خراسان رضوی، ۲ مصوبه در خصوص اعتبارات لازم برای بازنگری طرح هادی روستایی و طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای استان تصویب شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان رضوی گفت: در راستای بازنگری این طرحها تاکنون حدود ۲۳۰ طرح هادی در بازنگری کلی مصوب و ۴۴۰ طرح در بازنگری موضعی تعیین تکلیف شدند که امید است در چند ماه آینده مابقی طرح ها به نتیجه مطلوب برسد.

واحدیان افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی یکی از اولین استان‌هایی بود که در سطح کشور توانست قیر مصرفی برای اجرای پروژه های عمرانی در سطح کشور را ۱۰۰ درصد جذب کند.

غلامحسین ساربان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: مسال سرما و برودت هوا در خراسان رضوی هشت میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان خسارت به بخش کشاورزی وارد کرد.

وی با بیان اینکه : عمده خسارت در بخش محصولات باغی بود ، افزود: از ۲ هزار و ۴۴۷ میلیارد تومان خسارت به محصولات زراعی استان، هزار و ۵۳۵ میلیارد تومان خسارت به گندم وارد شده است.

همچنین ساربان ادامه داد : شدید ترین خسارت در حوزه محصولات زراعی مربوط به زعفران بوده است که سال اینده زعفران به شدت آسیب خواهد دید و کم خواهد شد.

موسی الرضا حاجی بگلو رییس شورای استان در حاشیه این جلسه گفت: طبق قانون شوراهای اسلامی استان موظف اند حداکثر هر ۴۵ روز یک اجلاس را با حضور اعضای خود در راستای پیگیری مشکلات مردم و با دعوت از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان برگزار نمایند.

حاجی بگلو در پایان این نشست افزود: ابلاغ هرچه سریعتر طرح های تفصیلی میتواند از ساخت و سازهای غیرمجاز و بی نظمی شهرها جلوگیری نماید و شورای اسلامی اتسان پیگیر ابلاغ هرچه سریعتر این طرح ها خواهد بود.

نایب رییس شورای شهر مشهد تصریح کرد: جلسه امروز شورای استان در ۲ حوزه کشاورزی و بنیاد مسکن با حضور مدیران و معاونین این دو اداره کل برگزار و لذا اعضای شورای اسلامی استان با توجه به اعلام قبلی در خصوص حضور مهمانان این اجلاس به شناسایی و پیگیری مشکلات حوزه های انتخابیه خود و انتقال این مشکلات به مدیران استانی پرداختند.

وی تصریح کرد: در پایان و پس از بحث و تبادل نظر میان اعضای شورای اسلامی خراسان رضوی و مدیران استانی مصوب گردید تا مشکلاتی که امکان حل و فصل آن در سطح استان مهیا می باشد از طریق برگزاری جلسات کارشناسی در شهرستان های مربوطه مرتفع و همچنین مقرر گردید آن دسته از مسائلی که نیازمند پیگیری بیشتر و رفع و رجوع آن از طریق وزارتخانه فراهم خواهد شد توسط شورای اسلامی استان و شورای عالی استان ها پیگیری گردد.

در ابتدای دوازدهمین اجلاس رسمی دوره ششم شورای اسلامی استان خراسان رضوی از ۲ قلوهای کم سن و سال فاتح قله دماوند به نام های “ستایش و نیایش آقایی فر” تقدیر گردید.

 

لینک کوتاه : https://shorarazavi.ir/?p=5109

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.