• برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
کل اخبار 357اخبار امروز : 0
8

ثبت رویداد ملی گردشگری جشنواره عقیق و ابریشم و جشنواره زعفران به نام شهرستان تربت حیدریه

  • کد خبر : 5189
  • 07 تیر 1402 - 10:10
ثبت رویداد ملی گردشگری جشنواره عقیق و ابریشم و جشنواره زعفران به نام شهرستان تربت حیدریه
دو جشنواره گردشگری "عقیق و ابریشم" و "زعفران" ثبت ملی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی استان خراسان رضوی در گفتگو با احمد وطن دوست نماینده شهرستان تربت حیدریه در شورای اسلامی استان مطرح شد: جلسه ای در روز سه‌شنبه ششم تیرماه با حضور علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و مسئولین شهری و شهرستانی تربت حیدریه در محل ساختمان وزارت برگزار شد.

وطن دوست تصریح کرد: در این جلسه پیشنهاد ثبت دو جشنواره گردشگری “عقیق و ابریشم” و “زعفران” توسط مسئولین شهرستان تربت حیدریه ارائه و پس از استعماع دفاعیات مسیولین شهرستانی توسط داوران حاضر در جلسه موارد ذکر شده مورد بررسی قرارگرفت.

نایب رییس شورای اسلامی استان گفت: دو رویداد فوق الذکر به عنوان رویداد ملی مشروط، به لحاظ ارزیابی یکساله از حیث مستند سازی و برگزاری باشکوه جشنواره در موسم ویژه برای عقیق و ابریشم و زعفران، ثبت شدند.

عضو هیئت رییسه شورای استان همچنین ادامه داد: پیش از دفاع از دو طرح فوق، تعدادی از داوران حاضر در جلسه پیشنهاد این دو جشنواره را به ثبت رویداد محلی و جمعی نظر به ثبت جشنواره استانی داشتند که پس از دفاع در جلسه، رویکرد به سمت و سوی جشنواره ملی سوق داده شد و در نهایت مورد موافقت داوران حاضر در این نشست قرار گرفته و این دو جشنواره ثبت ملی گردیدند./

 

پایان خبر/

لینک کوتاه : https://shorarazavi.ir/?p=5189

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.